"Слово і діло" в Дніпропетровську

 

Команда "Слово і діло" продовжує серію всеукраїнських тренінгів "Нові медіа - нові можливості".

Сучасні технології підтримуються в першу чергу саме молоддю, тому на Дніпропетровщині ми вирішили ознайомити  студентів-політологів з новими можливостями медіа і інтернет-інструментами суспільного контролю за владою. Хочемо висловити вдячність доценту кафедри політології Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара Пащенку Віктору Івановичу за підтримку у вирішенні організаційних питань.

Під час тренінгу ми порівняли  інтернет-портали opencongres.org, opensecrets.org та politifact.com, які працюють у США, та декілька схожих українських проектів, що побудовані за принципом залучення користувачів до співпраці з метою громадського контролю.

Студенти активно обговорювали перспективи українських проектів з контролю влади, а також  дали поради відносно обіцянок, які необхідно перевірити у Дніпропетровську. Крім того, майбутні політологи висловили зацікавленість щодо моніторингу обіцянок місцевих чиновників і фіксації їх в системі "Слово і діло".

Ми ж хочемо ознайомити Вас з власними враженнями від перевірки обіцянок мера міста Івана Куліченка та губернатора Дніпропетровщини Олександра Вілкула.

 

Вся правда про проспект Правди

Мер Дніпропетровська Іван Куліченко пообіцяв розпочати ремонтні роботи на проспекті Правди у березні 2011 року. Дійсно, всю проїжджу частину проспекту Правди від Центрального мосту до "Золотих ключів" було відремонтовано.

Цю обіцянку мер виконав, але він наголошував ще й на тому, що буде здійснене будівництво двох надземних переходів, обладнаних ескалаторами, на з'їзді з мосту до заводу ім. Карла Лібкнехта. Але обіцяних надземних переходів ми не побачили. Місцеві жителі, з якими нам довелося поспілкуватися, наголошували на тому, що ці переходи конче необхідні для пришвидшення руху транспорту на проспекті Правди та задля безпеки самих пішоходів.

Голова Дніпропетровської ОДА Олександр Вілкул також давав обіцянки з приводу будівництва надземних переходів і говорив про те, що вже в 2012 році буде встановлено надземний пішохідний перехід на проспекті імені Газети «Правда», обладаний ескалаторами та ліфтами для інвалідів.

Крім того, Олександр Вілкул ще в 2010 році обіцяв, що на проспекті Правди будуть встановлені світлофори з спецсигналами для незрячих. Ми попрямували туди, щоб на власні вуха почути їхню роботу, але на цьому проспекті рух регулюють лише світлофори звичайні.   

А от в центрі міста на перехресті просп. Карла Маркса і вул. Леніна спеціалізовані світлофори для незрячих таки працюють. Автоматичні регулювальники руху людським голосом дають команди до початку і завершення переходу через проїжджу частину. Такі світлофори позитивно впливають і на зрячих пішоходів, — почувши голосове попередження про неприпустимість руху на червоне світло, вони мимоволі теж зупиняються.

 

"Транспорт"

На маршруті №1 курсує єдиний трамвай з Wi-Fi. Транспортна революція в Дніпропетровську розпочалася - це звичайно дуже позитивні зрушення, але на комфортабельність громадського транспорту це не вплинуло. А поки, ми побачили старенькі "совкові" іржаві тролейбуси та незручні маленькі маршрутки. Маршрутки, охайні на вигляд,  оснащені зручними кріслами, але зовсім не призначені для обслуговування стоячих пасажирів - скрутившись "в три погибелі" можна відчути всі жахи переїздів по місту.

 

 Канатна дорога

У 1968 році "канатка" з'єднувала острів Комсомольський з правобережжям та працювала без серйозних перебоїв, але в 2006 році експлуатація канатної дороги була зупинена через цілий ряд технічних проблем і тепер вона виглядає, як та гірлянда над Дніпром. Міський голова Дніпропетровська Іван Куличенко обіцяв, що до літа 2010 року канатна дорога запрацює, але ані в 2010, ані в 2011 роках вона так і не «ожила».

 

Обличчя міста

На проспекті Карла Маркса височить новозбудований бізнес-центр, але питання парковки автомобилів й досі не вирішено. Тому водії вирішили організувати її просто на центральній алеї, яка відтепер вщент захаращена автівками.

Блукаючи Дніпропетровськом ми помітили й позитивні моменти, які нас приємно вразили. Сподобалося те, що місто подекуди все ж таки оновлюється, іноді було таке відчуття, що ти знаходишся десь у Європі: нові красиві будівлі, чисті вулички, усміхнуті обличчя. Це звичайно наша особиста думка, може тому, що погода була сонячна чи люди проходили повз позитивні, але на той момент нам так дійсно здалося.  

 

Всією країною будуємо метро

Будівництво метрополітену в Дніпропетровську триває вже близько 30 років. У 1995 році було введено в дію першу пускову ділянку першої черги метрополітену від станції "Комунарівська" до станції "Вокзальна" загальною протяжністю 7,82 км, і на цьому всі роботи було припинено.

Майже після 15-річної перерви в 2010 році відновилося будівництво другої дільниці першої черги Дніпропетровського метрополітену. Це три станції — «Музейна», «Центральна» та «Театральна», які ведуть від головного залізничного вокзалу до центральної частини міста. Саме ж будівництво тепер контролюється на державному рівні. В 2010 році під час візиту до Дніпропетровська Президент України В. Янукович заявив про намір виділити в 2011 році 250 млн. грн. на продовження будівництва метро в місті. А Прем'єр-міністр України Микола Азаров пообіцяв, що до 2015 року метрополітен у Дніпропетровську буде добудовано. В свою чергу, Голова Дніпропетровської облдержадміністрації Олександр Вілкул пообіцяв зробити все, щоб у 2012 році прискорити будівництво метрополітену. Маємо сподівання, що всією країною довгобуд таки буде доведено до фінальної червоної стрічки та мешканці Дніпропетровська отримають довгоочікуване повноцінне метро.  

 

 

Команда "Слово і діло" прощається з Дніпропетровськом та готує валізи до Житомира!

 

 

Загрузка...