Чемпіонат Європи з футболу 2012 року вже зовсім скоро розпочнеться на теренах України і Польщі. Україна активно здає в експлуатацію нові об’єкти інфраструктури. Тому напередодні цієї непересічної для нашої країни події 29 травня громадсько-політичний проект "Слово і діло" та громадська компанія "Євро-патруль" презентували результати перевірки українських міст на предмет їхньої готовності до Євро-2012. Серед доповідачів виступили керівник проекту "Слово і діло" Вікторія Пєшая, Микола Воробйов - журналіст, активіст ГО" Євро-патруль",Олександр Файнін - Президент Всеукраїнської молодіжної туристичної асоціації, В'ячеслав Коновалов - виконавчий директор «Центру кримінологічнихдосліджень» та Андрій Чоботарьов - прес-секретар компанії Promodo (інтернет-просування). Було озвучено рейтинги відповідальності політиків за кількістю виконаних та невиконаних обіцянок, які стосуються Євро-2012. Кожне місто за результатами інспектування отримало бали щодо готовності до Чемпіонату (інфраструктура, транспорт, культура, розміщення).
Озвучені на прес-конференції дані приведено нижче.
Київ
Вартість підготовки - 14-20 млрд. грн.
Кількість ігор - 5 (Україна, Швеція, Англія, Франція, фінал)
Перший матч- 11червня
Громадський транспорт
Було 600 в 2008 році з них 300 в непридатному стані. З тих, що є, на рейс виходили 150-200 машин. Повинні були закупити 500 тролейбусів, об’явили про закупівлю 400, а реально поставили 200-250 машин. Всього було витрачено 300 млн. доларів США. Але самі машини викликають багато нарікань - немає кондиціонерів.
Дороги
- Проспект Бажана реконструювали два рази. Зараз йде друга черга робіт (в авральному режимі).
- Виконано 50% від попереднього плану ремонту доріг.
- Немає дороги з міжнародного аеропорту Київ, котрий нещодавно відкрили.
- Траса “Київ-Житомир”.
- Окремі дороги ремонтувалися декілька разів.
Інфраструктура
- Стадіон «Олімпійський» - вартість 4,6 млрд. грн.
- Жуляни - 400 млн. грн. приватні інвестиції та 250 млн. грн. за рахунок бюджетних коштів. Пропускна спроможність - 500 пасажирів на годину.
- Термінал D - 4,8 млрд. грн. Коли буде перший рейс досі невідомо.
- Зараз у місті 20 тис. таксі плюс 80 тис. нелегалів. К Євро-2012 за планом повинно залишитись 14 тис. та очікується підвищення тарифів.
Туризм та проживання
Очікують 400 тис. вболівальників, але раніше чекали 1 млн. Дуже серйозний удар по іміджу зробили надто високі ціни на розміщення.
5 ключових проблем
- Громадський транспорт - оновлення на 50%
- 1,5 км зона у процесі будівництва
- Пляжі
- Дороги у Київській області
- Волонтери
Загальна оцінка - 4 бали
Харків
Вартість підготовки - 9 млрд. грн.
Кількість ігор - 3 (Данія, Німеччина, Португалія)
Перший матч - 9 червня
Громадський транспорт
Програма виконана на 20-25%. В 2008 році планувалося закупити 200-250 автобусів та тролейбусів. По факту зараз налічується 596 одиниць, але переважну більшість складає б/в техніка. Було закуплено 90 тролейбусів і 10 трамваїв. Борг за цей транспорт на сьогодні складає 75,5 млн. грн.
Дороги
У 2008 році передбачалося виділити 250 млн. грн. на рік. Як наслідок, цю суму було виділено за 4 роки підготовки. В минулому році було виділено лише 52 млн. грн., ще 30 млн. було витрачено на скандальне будівництво траси довжиною 1,7 км через парк ім. Горького. Цього року було передбачено 500 млн. грн., але надійшла лише третина цих коштів.
Інфраструктура
- Стадіон був відреставрований коштами приватних інвесторів. Місткість стадіону складає 38,5 тис.
- Завдяки приватним інвестиціям було побудовано новий термінал аеропорту. Було витрачено 508,8 млн. грн. на аеровокзальний комплекс та прилеглу площу. 1,86 млрд. грн. - реконструкція аеродромного комплексу за рахунок держбюджету.
Туризм та проживання
Очікується 120 тис. фанів. За словами Нечипоренко є 28 нових готелів. Ціна деяких складає 50 євро за добу, але в системах бронювання такі готелі важко відшукати.
5 ключових проблем
- Громадський транспорт - морально застарілій парк, незрозумілі схеми руху.
- Дороги - не більше 25% виконання плану.
- Незадовільний стан 1,5 км зони навколо стадіону «Металіст».
- Скандал навколо будівництва дороги через парк ім. М.Горького.
- Туалети і відсутність системи орієнтування.
Загальна оцінка - 3,5 бали
Львів
Вартість підготовки - 6 млрд. грн.
Кількість ігор - 3 (Данія, Німеччина, Португалія)
Перший матч - 9 червня
Громадський транспорт
Від початку планувалося 500 автобусів та тролейбусів. По факту місто отримало 32 автобуси. Із передбачених раніше 295 млн. грн. виділено 4 млн. грн.
Дороги
220 млн. грн. складає борг за дороги за минулий рік. Існує 130 критичних ділянок, що потребують негайного ремонту. Львівська область потребує щонайменше 400 млн. грн. на ремонт доріг в рамках Євро-2012. Від початку року передбачено виділити 160 млн. грн.
Інфраструктура
- Місто отримало стадіон «Арену Львів», вартість якої складає майже 3 млрд. грн. Але в квітні на упорядкування 1,5 км зони навколо стадіону було витрачено ще 378 млн. грн.
- На момент патрулювання було відмічено незадовільний стан 1,5 км. зони навколо стадіону.
- Особливість стадіону - турнікети братимуть в оренду.
- Новий термінал аеропорту ім. Галицького - 4,3 млрд. грн. У квітні було виділено додаткових 242,3 млн. грн. На момент патрулювання рух для пасажирів був обмежений. Сам термінал обслуговує лише 2 рейси на добу.
- В аеропорту будуть працювати 70 латвійських таксі, які виграли тендер. Обмеження для роботи інших операторів.
Туризм та проживання
Серед інших українських міст Львів найкраще підготовлений до Євро-2012 з точки зору туризму та проживання. За словами Садового, очікується 500 тис. туристів. Під час Євро-2012 у місті будуть працювати 30 інформаційних центрів. Сьогодні зарезервовано лише 40% місць у туроператорів.
5 ключових проблем
- Привокзальна площа псує імідж міста
- Безхатченки на вокзалі
- Дороги (бруківка), в тому числі на під'їзді до міста та у Львівській області
- Громадський транспорт - недостатня кількість через недофінансування
- 1,5 км зона навколо стадіону належно не облаштована.
Загальна оцінка - 3,75 балів
Донецьк
Вартість підготовки - 13,5 млрд. грн. В тому числі 4,5 млрд. грн. за рахунок приватних інвесторів.
Кількість ігор - 5 (Франція, Англія, Україна, 1/4 фінал та півфінал)
Перший матч - 11 червня.
Громадський транспорт
Було закуплено 100 тролейбусів та 16 автобусів. Очікується ще 40 автобусів за рахунок 350 млн. грн. кредиту від Ексимбанку.
Дороги
- Загалом, на дороги було витрачено 400 млн. грн. за словами Репіна. Але через перебої з фінансуванням не встигають закінчити будівництво об'їзного автошляху. В цьому році на будівництво та утримання доріг було виділено 200 млн. грн.
- В минулому році було виділено 600 млн. грн. - левова частка на будівництво доріг, порівняно із іншими містами.
Кадри
- 5 тис. міліціянтів в Донецькій області, 600 медиків, 1 300 волонтерів
Інфраструктура
- Місто отримало новий стадіон «Донбас-Арену» вартістю 3,2 млрд. грн. за рахунок приватних інвесторів. В березні 2012 року на облаштування території навколо стадіону було витрачено понад 7 млн. грн.
- Новий термінал аеропорту був збудований за бюджетні кошти вартістю 6,4 млрд. грн., а в 2008 році на це планувалося виділити 1,8 млрд. грн. Це найдорожчий термінал в Україні. Очікується пропускна спроможність 5 млн. людей.
- За рахунок «Укрзалізниці» був побудований новий вокзал вартістю 1,3 млрд. грн.. Пропускна спроможність 35 тис. осіб на добу, але 26% - це пільговики.
- 41,5 млн. грн. на облаштування 1,5 км зони навколо стадіону.
- 1,88 млн. грн. на облаштування громадських туалетів навколо стадіона.
Туризм та проживання
На сьогодні майже всі місця в готелях, які мають онлайн бронювання заброньовані. Фан-зона на 35-50 тис. будується в парку ім. Щербакова. Вартість складає 10 млн. грн. із них 750 тис. євро компенсує УЄФА.
3 ключові проблеми:
- Проблем окупності та завантаженості аеропорту ціною в 6,416 млрд. грн.
- Була скорочена кількість поїздів, хоч збільшено пасажиромісткість вокзалу.
- З 250 тис. людино-ночей в міні-готелях, кемпах та інших бюджетних розміщеннях було викуплено тільки 14 тис. місць.
Загальна оцінка - 3,85 бали
ЧИТАЙТЕ В TELEGRAM
самое важное от «Слово и дело»